Klantervaring – Nouryon
Nouryon is wereldwijd marktleider op het gebied van essentiële chemie en maakt gebruik van iTel Alert voor hun BHV organisatie.
Wat is de aanleiding geweest om op zoek te gaan naar een nieuw notificatie systeem voor het oproepen/alarmeren van de BHV’ers?
Wij zijn overgestapt van een bedrijfsbrandweer naar een BHV+ organisatie. In het geval van de bedrijfsbrandweer was er een 24/7 bezetting (met operators) en werd de alarmering gedaan m.b.v. portofoons. Bij de BHV+ organisatie is er geen 24/7 bezetting en is er een deel van de dag sprake van een wisselend aantal BHV-ers, die geen portofoon bij zich dragen. Wij moesten daarom opzoek naar een simpel en adequaat alarmeringssysteem. Wij hebben een groot terrein met meer dan 80 gebouwen en dan wil je zeker zijn dat je de BHV snel kunt informeren over het wat en waar bij een incident.
Waarom hebben jullie gekozen voor iTel Alert?
De belangrijkste selling points van iTel Alert waren de geofencing, de registratie van de aanwezige BHV-ers en de mogelijkheid om verschillende BHV rollen te definiëren. Wij zochten een alarmeringssysteem dat kon werken met een flexibel aantal aanwezige BHV’ers, waarbij de aanwezigheid automatisch geregistreerd wordt. De geofencing module biedt deze optie. Onze bedrijfsnoodorganisatie kent een reeks van verschillende rollen, waarvoor verschillende oproepscenario’s gelden. Dat kan prima in iTelAlert verwerkt worden. Tenslotte zijn wij met iTel Alert altijd in staat om te (laten) zien hoeveel BHV-ers aanwezig en beschikbaar zijn.
Wat heeft het gebruik van iTel Alert opgeleverd?
- Dat wij voortdurend een goed beeld hebben van de beschikbaarheid van onze bedrijfsnoodorganisatie.
- Dat wij oude oproepsystemen als semafoons niet meer hoeven te gebruiken.
- Dat wij nu verschillende oproepscenario’s hebben en de BHV-ers direct bij de oproep kunnen voorzien van informatie over de aard en de locatie van het incident.