Op het moment van melding van een incident start de dienstdoende medewerker de alarmoproep. Dat kan via de mobiele iTel Alert app of via het Quick Start Scherm in de web applicatie. De hulpverleners worden genotificeerd over het incident via sms, push, e-mail en spraakberichten.
Scenario’s
Per type incident kan je een scenario aanmaken en bepalen wie op welke manier wordt opgeroepen. Een scenario start je snel via het Quick Start scherm, telefonisch, in de mobiele app of automatisch door een koppeling met externe soft- of hardware.
Quick Start Scherm
Met het Quick Start scherm kun je in een handomdraai alarmeren via op maat geconfigureerde buttons. Met dit slimme startscherm alarmeert de receptionist/beveiliger gelijktijdig en snel de beschikbare BHV’ers en/of andere hulpverleners. De juiste informatie over het incident en de locatie worden meegestuurd.
iTel Alert mobiele app
Een medewerker heeft de mogelijkheid om via de mobiele app van iTel Alert een alarmoproep te starten. In de applicatie is tevens de respons te zien, zodat direct duidelijk is welke beschikbare medewerkers gaan handelen. De app is beschikbaar voor iOS en Android.
- Portofoon functie
Dankzij deze functionaliteit kan het team met elkaar blijven communiceren tijdens een noodgeval. Je kan zien wie er live mee luisteren. De portofoon functie werkt via WiFi en mobiele netwerk. Communiceren kan dus altijd en overal.