Crisis Management

Een crisis is een zwaar incident waarbij het functioneren van een organisatie zwaar wordt verstoord. Crisis management kent twee fases: crisis response en crisis evaluatie. iTelAlert helpt in beide gevallen. Vanaf het eerste moment door te alarmeren tot aan het eind met handige management rapportages en analyses. Met iTelAlert haal jij de beste oplossing in huis voor crisis management.

Voordelen iTelAlert

Fase 1: Crisis response

Bij een crisissituatie start je een alarm met de iTelAlert alarmeringsapp of via het op-maat-gemaakte Quick Start scherm. Afhankelijk van het type incident (bijvoorbeeld een grote brand of hack) start een specifiek scenario. Alle benodigde collega’s en stakeholders ontvangen een bericht, ook al staat hun telefoon in de stiltestand. In het bericht staat de informatie over het incident en welke actie wordt verwacht. Naast een pushbericht op de app kan een smsbericht en spraakbericht worden toegevoegd. Via de iTelAlert app kan direct gecommuniceerd worden met collega’s.

Het Crisis Management Team volgt via de iTelAlert app of het dashboard welke collega’s en teams in actie komen. Wanneer extra collega’s nodig zijn, kan eenvoudig worden opgeschaald.

Tijdens het incident kunnen direct betrokkenen en de rest van de organisatie eenvoudig worden geïnformeerd over de voortgang. Goed crisis management zorgt voor een gestructureerde aanpak van een crisissituatie en verkort de oplostijd.

Fase 2: Crisis evaluatie

Via de uitgebreide rapportage functie van iTelAlert kan tijdens het incident en achteraf worden geëvalueerd. iTelAlert maakt direct inzichtelijk hoe een alarm verloopt en toont de respons van mensen die zijn opgeroepen. Alle data kan eenvoudig worden geëxporteerd, bijvoorbeeld naar Excel. Zo kan in de toekomst nog succesvoller worden gereageerd in een crisissituatie.

Dankzij iTelAlert is het mogelijk om stakeholders automatisch een rapport te sturen.

Ontdek alle functionaliteiten van iTel Alert

Functionaliteiten

iTel Alert is door ons ontwikkeld om snel en gericht de juiste mensen activeren bij een incident, zodat de gevolgen beperkt kunnen worden. Ik nodig je van harte uit om je tijdens een demo te laten verrassen door de mogelijkheden van iTel Alert.

Huib Korsten
Managing director

Geofence van iTel Alert

Veel mensen zijn minder dan 40 uur per week op locatie. Een hulpverlener die niet aanwezig is, hoeft ook niet gealarmeerd te worden. Daarom registreert de iTel Alert app automatisch of je aanwezig bent. Daarnaast kunnen medewerkers via de app handmatig hun beschikbaarheid instellen. Als manager of ploegleider kun je in de app of op de aanwezigheidsmonitor altijd zien hoeveel gespecialiseerde medewerkers aanwezig zijn per locatie.

Kortom, met de alarmeringsapp van iTel Alert vervang je in één keer het aanwezigheidsbord en piepersysteem.

Zelf de voordelen van iTelAlert ervaren?

We laten u graag zien wat iTelAlert voor uw organisatie kan betekenen tijdens een vrijblijvende demo. Tijdens de demo laten we zien hoe de app werkt en beantwoorden al uw vragen.

Demo aanvragen