Bij een incident start je een alarm met de iTel Alert alarmeringsapp of via het op-maat-gemaakt Quick startscherm. Afhankelijk van het type incident (bijvoorbeeld een cyber security incident) start er een specifiek scenario. Alle benodigde collega’s en stakeholders ontvangen het bericht, ook als hun telefoon in de stiltestand staat. In het bericht staat de informatie over het incident en welke actie wordt verwacht. Naast een pushbericht op de app kan een sms- en spraakbericht worden toegevoegd.
Vervolgens laat elke opgeroepen medewerker weten of hij of zij in actie komt. De incidentmanager kan via het dashboard en de mobiele app volgen welke collega’s en teams in actie komen. Wanneer er extra collega’s nodig zijn, kan eenvoudig worden opgeschaald. Tijdens het incident kunnen directe betrokkenen en de rest van de organisatie eenvoudig worden geïnformeerd over de voortgang. Goed incident management zorgt voor een gestructureerde aanpak van een incident en verkort de oplostijd.
Via de uitgebreide rapportage functie van iTel Alert kan het incident achteraf worden geëvalueerd. De rapportage kan ook automatisch verstuurd worden naar bijvoorbeeld de directie, stakeholders, CMT of HR.