Incident Management
Wanneer een incident plaatsvindt, is het belangrijk om zo snel mogelijk te handelen om de impact voor je organisatie te beperken. Met de incident management app van iTel Alert informeer je met één druk op de knop de juiste teams en experts zodat zij aan de slag kunnen met het oplossen van de problemen.

Voordelen iTel Alert
Snel collega’s alarmeren
Beschikbaarheidsmonitor
Benodigde documentatie en informatie meesturen met alarm
Automatische rapportage
Snel en betrouwbaar alarmeren en evalueren
Bij een incident start je een alarm met de iTel Alert alarmeringsapp of via het op-maat-gemaakt Quick startscherm. Afhankelijk van het type incident (bijvoorbeeld een cyber security incident) start er een specifiek scenario. Alle benodigde collega’s en stakeholders ontvangen het bericht, ook als hun telefoon in de stiltestand staat. In het bericht staat de informatie over het incident en welke actie wordt verwacht. Naast een pushbericht op de app kan een sms- en spraakbericht worden toegevoegd.
Vervolgens laat elke opgeroepen medewerker weten of hij of zij in actie komt. De incidentmanager kan via het dashboard en de mobiele app volgen welke collega’s en teams in actie komen. Wanneer er extra collega’s nodig zijn, kan eenvoudig worden opgeschaald. Tijdens het incident kunnen directe betrokkenen en de rest van de organisatie eenvoudig worden geïnformeerd over de voortgang. Goed incident management zorgt voor een gestructureerde aanpak van een incident en verkort de oplostijd.
Via de uitgebreide rapportage functie van iTel Alert kan het incident achteraf worden geëvalueerd. De rapportage kan ook automatisch verstuurd worden naar bijvoorbeeld de directie, stakeholders, CMT of HR.