Sinds kort is het mogelijk om met de iTel Alert app te communiceren met collega’s tijdens een incident. Hierdoor is bij- en aansturen tijdens een noodsituatie heel eenvoudig en kan iedereen snel op de hoogte worden gehouden van ontwikkelingen.

Portofoon of push to talk functie iTel Alert

De portofoonfunctie is volledig geïntegreerd in de mobiele app, zodat je met iTel Alert naast betrouwbaar alarmeren, nu ook tijdens het incident informatie kan delen. De portofoonfunctie is ontworpen om dezelfde voordelen te hebben als een echte portofoon maar met extra mogelijkheden. Losse portofoons zijn verleden tijd!

Voordelen van de portofoonfunctie in de iTel Alert app:

  • Op jouw eigen smartphone, dus altijd bij de hand.
  • Het is mogelijk om live te zien wie er in je kanaal zit en dus weet je met wie je spreekt.
  • Het contact is duaal, dit betekent dat iedereen tegelijkertijd kan praten.
  • De communicatie werkt via WiFi en het mobiele netwerk. Je kan dus altijd en overal de portofoonfunctie gebruiken (ook thuis)!

Van crisismanagement tot BHV app

De portofoonfunctie is beschikbaar voor alle gebruikers van de cloud versie van iTel Alert. Of je de app gebruikt voor crisismanagement of als BHV app: vanaf nu kun jij tijdens incidenten live communiceren met jouw team.

iTel Alert kent een brede groep gebruikers en net zoveel toepassingen: crisismanagement, Major Incidents, ZiROP en BHV. In alle gevallen geldt dat voor een goede incident response de juiste informatie snel naar de juiste personen moet gaan. Daar zorgt iTel Alert voor. Maar een ongeval of calamiteit is niet statisch, daarom is communicatie tijdens een incident cruciaal. Met de portofoonfunctie kun je continu (kritieke) informatie delen en instructies geven. Zo zorgen wij ervoor dat je nog beter kan inspelen op een noodsituatie.

Veelgestelde vragen

Voor het activeren van de portofoonfunctie neem je contact op met je vaste sales contactpersoon of met sales@orcagroup.com.

Nee. Je bent alleen online wanneer de portofoon pagina geopend is.

Portofoonfunctie van iTel Alert BHV app

Dit komt hoogstwaarschijnlijk omdat niemand anders online is in hetzelfde kanaal.

De verbinding zal tijdelijk verbreken en direct her-verbinden wanneer een ander medium (4G/LTE) bereikbaar is. Dit zou maximaal drie seconden mogen kosten.

Er wordt op dit moment geen onderscheid tussen gebruikers gemaakt. Iedereen die in hetzelfde kanaal/functie zit mag luisteren en praten. De portofoonfunctionaliteit is dus duaal. Zorg voor een goed portofoonprotocol.

In jouw telefooninstellingen kan je alsnog toestemming geven voor het gebruiken van de microfoon (vraag om onze handleiding). Mocht dit niet werken, dan kun je proberen om je telefoon één keer te herstarten.

Wil je persoonlijk uitleg krijgen over deze feature?
Neem dan nu contact met ons op en onze experts vertellen je er meer over.