Support

iTel Alert is onderdeel van OrcaGroup. Wij leveren de meest gebruiksvriendelijke en betrouwbare software voor bereikbaarheidsdiensten en dat kan je ook van onze support verwachten. We helpen je graag bij vragen of problemen.

Hieronder vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat je vraag niet in de FAQ, stuur dan een e-mail naar helpdesk@OrcaGroup.com

Bij spoed en/of een acute storing, vragen wij je te bellen naar +31 (0)412-695125

FAQ

Direct na het openen van de smartphone app kom je terecht bij het inlogscherm.

  1. Bij URL vul je in: itel.orcagroup.com
  2. Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in
  3. Klik op inloggen

De inloggegevens worden verstrekt door de beheerder (superuser) van je organisatie.

Wanneer ‘One-time-password’ (OTP) staat ingeschakeld, ontvang je nadat je op Inloggen klikt een code per sms om in te loggen.

Let op: Wanneer je na het invoeren van je inloggegevens op de slotjes aan de rechterkant klikt, dan worden je gegevens onthouden en dat maakt het inloggen elke volgende keer een stuk eenvoudiger.

Ga in de browser naar https://itel.orcagroup.com/
Je komt direct terecht bij het inlogscherm.

  1. Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in
  2. Klik op inloggen

De inloggegevens dient een beheerder (‘superuser’) te verstrekken.

Wanneer ‘One-time-password’ (OTP) staat ingeschakeld, ontvang je nadat je op Inloggen klikt een code per sms om in te loggen.

Personeelsleden kunnen zelf het wachtwoord herstellen in de smartphone app en op de web app. Dat kan als volgt:

In de mobiele app:

1. Linksboven in het scherm klik je op de 3 lijntjes om het menu te openen.

2. Klik op Wachtwoordherstel

3. Vul je naam of e-mailadres in en klik op herstellen.

Je ontvangt nu een SMS met een herstelcode. Hiermee kan je een nieuw wachtwoord aanmaken.

In de web app:

  1. Ga in de browser naar https://itel.orcagroup.com/ Je komt direct terecht bij het inlogscherm.
  2. Klik op Wachtwoord vergeten?Forget password?
  3. Vul je naam of e-mailadres in en klik op herstellen.

Je ontvangt nu een e-mail met intructies om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Je kan op de mobiele app inloggen met vingerprint herkenning. Dat kan als volgt:

In de mobiele app:

1. Linksboven in het scherm klik je op de 3 lijntjes om het menu te openen.

2. Klik op Instellingen

3. Kies Biometrie en klik op Inschakelen

De app gebruikt nu de vingerprint herkenning van jouw telefoon. Bij het openen van de app moet je eerst je vingerafdruk scannen.

Je kan op de app inloggen met gezichtsherkenning. Dat kan als volgt:

In de App:

1. Linksboven in het scherm klik je op de 3 lijntjes om het menu te openen.

2. Klik op Instellingen

3. Kies Biometrie en klik op Inschakelen

De app gebruikt nu de gezichtsherkenning van jouw telefoon. Bij het openen van de app moet je eerst je gezicht scannen.

Let op: staat jouw telefoon ingesteld voor zowel de gezichtsherkenning als de vingerafdrukscan, dan stelt iTel Alert de biometrie automatisch in op vingerafdrukscan. Gezichtsherkenning werkt dan niet.

De iTel Alert-app is beschikbaar voor zowel Android, IOS als Microsoft en is via de verschillende app stores te downloaden.

Na het installeren log je in met je persoonlijke medewerkers account.

Functies van de iTel Alert app:

  • Gebruikers kunnen pushberichten versturen vanuit scenario’s;
  • Beheerders kunnen aangeven of deelnemers wel / of niet hun beschikbaarheid mogen beheren;
  • Deelnemers kunnen via de app hun beschikbaarheid aangeven;
  • Deelnemers kunnen via de app een oproep (push-bericht) accepteren of weigeren;

Zet automatisch updaten voor de iTel Alert aan. Of houd updates in de gaten en zorg dat je de applicatie op tijd update.

Om optimaal gebruik te maken van alle functionaliteiten van iTel Alert adviseren wij om altijd gebruik te maken van de laatste versie van de smartphone app. Zet daarom automatisch updaten aan. 

Wil je kijken of je de meest recente app hebt:

  1. Ga naar de App Store/Google Play Store.
  2. Ga naar jouw apps
  3. Kijk of er een update beschikbaar is.

Ja:  Dan heb je niet de meest recente versie van de iTel Alert app updaten
Nee:  Je hebt de meest recente versie. Je hoeft niks te doen

Onder de knop vind je een handleiding voor iedere Samsung-gebruiker die de geofence functionaliteit van iTel Alert gebruikt. Om er zeker van de te zijn dat je geofence altijd én overal werkt!

Geofence handleiding Samsung/Android

In de smartphone app:

  1. Klik je linksboven in het scherm op de 3 streepjes om het menu te openen.
  2. Klik op Instellingen
  3. Klik op Taal
  4. Selecteer de gewenste taal.

Nee, dit kan niet. iTel Alert valt onder de critical notifications. Dat betekent dat een notificatie van iTel Alert altijd met geluid afgaat, ondanks de instellingen van jouw telefoon.

Een alarm van iTel Alert mag je niet missen, zeker niet in levensbedreigende situaties.

Critical Notifications (kritieke notificaties) zijn meldingen op jouw telefoon die altijd met geluid waarschuwen, zelfs als je telefoon op stille modus staat of wanneer ‘Niet storen’ staat ingeschakeld. Critical Notifications verschijnen ook gewoon op het toegangsscherm van jouw telefoon.

En dat is maar goed ook, want iTel Alert alarmeert in kritieke situaties, die soms van levensbelang zijn. Dan mag je een melding niet missen!

Kritieke notificaties van iTel Alert staan standaard aan op jouw telefoon. Mocht dit toch niet zo zijn of wil je checken of jouw telefoon goed staat ingesteld, kijk dan in de handleiding van jouw mobiele telefoon.

Ga in de browser naar https://itel.orcagroup.com/
Je komt direct terecht bij het inlogscherm.

  1. Op het inlogscherm
  2. Klik op het vak naast 
  3. Selecteer English of Nederlands

Je kan je eigen beschikbaarheid beheren indien de beheerder (superuser) dit heeft geactiveerd. Mocht dit zo zijn, dan beheer je als volgt jouw beschikbaarheid.

In de mobiele app:

1. Linksboven in het scherm klik je op de 3 lijntjes om het menu te openen.

2. Klik op Mijn Beschikbaarheid

3. Kies Ja voor beschikbaar of Nee voor niet beschikbaar.

Indien je verschillende rollen binnen iTel Alert hebt, kan je de beschikbaarheid ook per rol beheren.

In de Web app:

1. Na het inloggen klik je op het tabblad Beschikbaarheid

2. Kies Ja voor beschikbaar of Nee voor niet beschikbaar.

Indien je verschillende rollen binnen iTel Alert hebt, kan je de beschikbaarheid ook per rol beheren.

Wanneer je niet wordt opgeroepen, maar wel beschikbaar bent, zijn er twee mogelijkheden:

  • Je staat niet in het scenario waarmee wordt gealarmeerd
  • Je bent toch niet beschikbaar, controleer dit via de app bij Mijn Beschikbaarheid.

Dit kan eigenlijk niet.

Controleer via de app of je je beschikbaarheid goed hebt ingesteld. Dit kan in het menu bij Mijn Beschikbaarheid.

Indien je echt niet beschikbaar bent in de app en toch opgeroepen wordt, stuur dan een e-mail naar helpdesk@orcagroup.com. Onze collega’s op de helpdesk helpen je graag verder.

Je ontvangt een activatielink omdat je deelnemer bent in iTel Alert. De beheerder (‘superuser’) van jouw organisatie heeft een account voor je gemaakt.

Wanneer je op de link in de e-mail klikt, opent de browser. Je vult vervolgens jouw wachtwoord twee keer in en klikt op ‘Activeren’. iTel Alert laat weten of de activatie is gelukt. Indien dit laatste het geval is, kom je via de link ‘klik hier’ op de inlogpagina terecht, waarna je met het zojuist ingevoerde wachtwoord kunt inloggen.

Een Geofence is een virtuele omtrek om een locatie heen. Dankzij een geofence kan iTel Alert deelnemers automatisch aan- en afmelden wanneer ze op een organisatie locatie zijn. Hierdoor is een aanwezigheidsbord voor BHV’ers overbodig.

Het is hierbij belangrijk dat de deelnemers gebruik maken van de iTel Alert app.

De beheerder (‘superuser’) stelt de beschikbaarheid via Geofence in. Er zijn drie opties:

  • Aan- of afmelden uitgeschakeld: de deelnemer kan zich niet aan- of afmelden.
  • Handmatig aan- of afmelden: de deelnemer kan zich handmatig aan- of afmelden via de app.
  • Automatisch aan- of afmelden met geofence (x-meter): de deelnemer zal automatisch worden aan- of afgemeld bij het betreden of verlaten van de geofence.

Let op: iTel Alert volgt jou niet! De mobiele app van iTel Alert kan alleen zien of jij je wel of niet binnen de Geofence bevindt en dus beschikbaar bent voor een alarm.