Storingen

Organisaties krijgen gemiddeld 5.1 keer per maand te maken met een IT storing. In zo’n situatie is het belangrijk om zo snel mogelijk te handelen om de impact voor je organisatie te beperken. Met de storingsapp van iTel Alert informeer je met één druk op de knop de juiste teams en experts zodat zij aan de slag kunnen met het oplossen van de problemen. Tegelijkertijd kun je de rest van de organisatie informeren over de storingen de voortgang. Met iTel Alert verkort je de oplostijd van storingen en heb je incident management zo goed mogelijk geregeld.

IT storing en incidenten management app

Voordelen iTel Alert

  Snel, efficiënt en betrouwbaar collega’s alarmeren
  Bereikbaar op eigen toestel
  Beschikbaarheidsmonitor
  Mogelijkheid om stakeholders buiten de organisatie te informeren

Meer veiligheid tegen minimale kosten

Bij een storing start je een alarm met de iTel Alert app of via de op-maat-gemaakte Quick Start scherm. Afhankelijk van het type incident (bijvoorbeeld een cyber security incident) of storing start er een specifiek scenario. Alle benodigde collega’s en stakeholders ontvangen het bericht. In het bericht staat de informatie over de storing en welke actie wordt verwacht. Naast een pushbericht op de app kan een sms- en spraakbericht worden toegevoegd.

De incidentmanager kan via de app volgen welke collega’s en teams in actie komen. Wanneer er extra collega’s nodig zijn, kan worden opgeschaald. Tijdens de storing kunnen directe betrokkenen en de rest van de organisatie eenvoudig worden geïnformeerd over de voortgang. Goed incident management zorgt voor een gestructureerde aanpak van een storing en verkort de oplostijd.

Via de uitgebreide rapportage functie van iTel Alert kan de storing achteraf worden geëvalueerd. De rapportage kan ook automatisch worden verstuurd naar belanghebbenden zoals de directie.

Ontdek alle functionaliteiten van iTel Alert

Functionaliteiten

Klantervaring

Voor een grote Nederlandse verzekeraar verzorgt iTel Alert alle Major Incident Notificatie. Ons systeem wordt hierbij op verschillende manieren ingezet. Vanwege het complexe IT-ecosysteem heeft de organisatie een grote hoeveelheid IT-professionals met elk hun eigen behoefte. Wanneer systemen niet beschikbaar zijn door een bug of menselijke fout, worden met iTel Alert de juiste specialisten opgeroepen.

Om de aanpak bij een IT-incident te bepalen is het van belang om de ernst en omvang te bepalen. Onze klant gebruikt iTel Alert om snel een impactanalyse uit te voeren waarmee ook het effectgebied wordt bepaald.

Daarnaast kunnen we spreken van een zeer goed gestructureerd incident management proces. Hierbij is ook veel aandacht voor communicatie naar stakeholders buiten de IT. Met iTel Alert worden deze stakeholder direct geïnformeerd en op de hoogte gehouden wanneer er sprake is van een incident. Dit zorgt voor rust en voorkomt dat het incident managementteam kostbare tijd kwijt is aan het beantwoorden van vragen.

Geofence van itel alert

De iTel Alert app registreert automatisch of een specialist aanwezig is. Daarnaast kunnen alle medewerkers via de app handmatig hun beschikbaarheid instellen. Als manager of teamleider kun je in de app of op de aanwezigheidsmonitor altijd zien hoeveel gespecialiseerde medewerkers aanwezig zijn per locatie.