Storingen
Organisaties krijgen gemiddeld 5.1 keer per maand te maken met een IT storing. In zo’n situatie is het belangrijk om zo snel mogelijk te handelen om de impact voor je organisatie te beperken. Met de storingsapp van iTel Alert informeer je met één druk op de knop de juiste teams en experts zodat zij aan de slag kunnen met het oplossen van de problemen. Tegelijkertijd kun je de rest van de organisatie informeren over de storingen de voortgang. Met iTel Alert verkort je de oplostijd van storingen en heb je incident management zo goed mogelijk geregeld.
Voordelen iTel Alert
Snel, efficiënt en betrouwbaar collega’s alarmeren
Bereikbaar op eigen toestel
Beschikbaarheidsmonitor
Mogelijkheid om stakeholders buiten de organisatie te informeren
Meer veiligheid tegen minimale kosten
Bij een storing start je een alarm met de iTel Alert app of via de op-maat-gemaakte Quick Start scherm. Afhankelijk van het type incident (bijvoorbeeld een cyber security incident) of storing start er een specifiek scenario. Alle benodigde collega’s en stakeholders ontvangen het bericht. In het bericht staat de informatie over de storing en welke actie wordt verwacht. Naast een pushbericht op de app kan een sms- en spraakbericht worden toegevoegd.
De incidentmanager kan via de app volgen welke collega’s en teams in actie komen. Wanneer er extra collega’s nodig zijn, kan worden opgeschaald. Tijdens de storing kunnen directe betrokkenen en de rest van de organisatie eenvoudig worden geïnformeerd over de voortgang. Goed incident management zorgt voor een gestructureerde aanpak van een storing en verkort de oplostijd.
Via de uitgebreide rapportage functie van iTel Alert kan de storing achteraf worden geëvalueerd. De rapportage kan ook automatisch worden verstuurd naar belanghebbenden zoals de directie.